söndag 28 juni 2009

visst är det gott ute!


Å när det är så här varmt försvinner alla mina tankar om att flytta till ett varmare land, fast dom brukar komma tillbaks när graderna söker sig neråt igen. Värmen kom som en smärre chock, jag som inte ens hunnit hänga undan varma Fristads/blå kläder jackan än =)

Till och med Softish tycker det är varmt =)
Ofta ligger han inne på rygg å fläktar goa magen.

Bilder från när Ina å jag tog en kväll vid Bjurskön med jordgubbar.
Synd på alla knott å alla andra som oxå tyckte ett kvälls dopp var behövligt...
Då fick vi hundägare så snällt försöka låta hundarna få ta ett dopp utan att störa allmänheten.

Våga är "flatte-fierad"

Jippie lik sin mor å tyckte att det vara dummare än vanligt att blöta ner sig =)
Fast hon doppar gärna tassarna i "poolen" hemma.
Jag har nu gissat mig till att Jippie var en fransk fotbolls hulligan i sitt förra liv =)
En hejare på att stjäla är hon med *söt* Förut snodde hon hela kartongen med jordgubbar från köksbordet utan att tappa en enda! Försynt försökte hon gå förbi mig som om det var världens mest naturliga sak. It was a kodak moment men inte f-n va kameran i närheten...

Nu åker jag till Kungshamn för en natt eller två, då Martins mor å far är på båt semester så vi kan råda över huset själva. Hoppas vi får tagit oss en tur i sotekanalen till Hunnebo å kanske hälsat på mormor å att vi får några bra west coast pics as well. Min "bantning" får ligga på is dessa dagar, gick faktikst ner 3 kg förra veckan så lite semester ska jag unna mig!
Kram på er allihop!

3 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

Härligt med sol och värme är det! Men faktum är att jag nog tycker att det är lite väl varmt. Hundarna orkar ingenting och inte vill de bada. Sakari verkar i alla fall visa på lite badtakter tack och lov! Ha det fortsatt skönt i värmen!

Natta sa...

Hej hej =)
Tack jag lyckades verkligen få till de där bilderna kan skicka dom på mejlen sen när jag kommer till göteborg.. Haha Alexia har allt badat idag Från båten trott eller ej men hon simmade efter mig när ajg hoppa i och badade
hoppas du å hundar har det fint kram

Elin sa...

Idag har både Otto & Briam simmat en sväng... de tyckte nog att det var skönt att svalka sig lite :) jag släppte båda en stund och Briam fick ett ryck och sprang som faaaan och Otto försökte hinna me men han ser ut som en kalv på grönbete för han har inte riktigt fått in koordinationen när det gäller galopp men det kommer nog... duktig simmare är han iallafall :)