måndag 8 juni 2009

Utställning Vänersborg

någons underbara lilla charmtroll :)

greyhound hane import från ryssland eller nåt.

Camilla med Flingan.

En dinosaurie? nix någons afghan =)



Igår kl 8 packade Elin och jag in oss i Inas bil tillsammans med hundar och packning. Det var aningen trångt men iom att vi bara skulle den korta biten till vbg så gick det bra =) Väl på plats delade vi upp oss då Ina packade upp sina grejer vid hoffe ringen (där dessutom även vi med whippets skulle gå) medans Elin och jag gick till rottis å flat ringen för att ta en titt på Eva med Ghandi å Marina med Isak och prata lite med mamma. När vi kom tillbaka till våran ring så hade hoffarna redan gått, oj vad jag skämdes! Tänk att missa Ina med Mindi när vi för en gångs skull går i samma ring!!! Å att dom dessutom går och blir BIM gör det ännu klantigare! (f´låt).

Annars kan man nog sammanfatta dagen som lyckad och trevlig! Träffade massor av känt folk, kan ju hänga ihop med att detta på sätt och vis blir "hemmaplan" utställningen :) Vädret var väl inte helt på våran sida men det kunde öst ner å varit riktigt skitväder å det hade vi turen att slippa!
Elin var inne med Briam i öppenklass där dom blev 3a med CK. Briam var som vanligt en fröjd för ögat å jag förstår inte varför sista certet ska vänta?

Till sist var Nota inne ensam i bruks/jakt klass där hon fick sitt 1a pris å samtidigt vann klassen med CK.
Kritik: Nice head, good ear set, dark eyes, good bite, good long neck, deep chest, good topline, strong hindquaters, moving ok.
Jag är nöjd med min lilla Lola :) Hon tycker inte det här med utställningar är skoj och hon är fortfarande inte 100 % i länden och allt som den påverkar men hon tycker ändå det är lyx att ha sin mamma för sig själv en stund och hon fick ju faktiskt lite prinskorv när hon stog så fint =)



4 kommentarer:

Elin Rose sa...

Hejsan
Ser väldigt snyggt och prydligt ut.
Kommer ni till Tånga hed??
Jag har anmält 2 Sloughi och 1 galgo.

Ha det. Elin

Camilla sa...

Hej=) Tjejen som äger afghanvalpen heter Nathalie o skulle bli _väldigt_ glad för bilder på henne, tyckte mig se att du hade några stycken va:)? Har bett Ingela fråga dig om du kanske kan skicka dem tillsammans med Flingans bilder men kom ju på att ja kunde fråga själv*ler*.
Grattis till ck:t o den fina kritiken:))

Camilla sa...

ps: stal bilden på oss oxå;)

Elin sa...

Lilla Lola så söt hon är!! Hon va så snygg framför bordet!!