onsdag 5 augusti 2009

brorsan!

Igår bar det av till Kode för lite lure träning och gissa om jag blev förvånad när vi där träffade Vågas ena bror Cato Play A While Karhu!


Play A While Karhu

Cato

Våga och Cato tittar efter luren.

Ja i onsdags bar det av till en efterlängtad lure träning i Kode. Med mig i bilen hade jag trevligt sällskap i Annelie å Andreas med sin whippet tjej Yra. Det var första gången Yra skulle få prova lure så det var allt lite spännande :) Väl på plats så såg jag 2 fina whippethanar å undrade i mitt stilla (?) sinne vad det var förnågra, skulle precis gå fram å fråga när jag hörde att den ena hette Cato, samma som Vågas bror å visst var det han! Riktigt skoj å hoppas att vi ses på fler träningar! På plats träffade vi även Xsara med sin lille plutt Elias, han verkar vara ett riktigt snällt barn och sov så gott även om vinthundarna utövande primal screaming när trasan for i väg =) Det var många hundar med och det tog sin lilla tid, särskilt med tanke på att det finns raser som ibland inte har såå mycket traständhet så husse/matte får springa med runt hela banan. Iofs lite skoj att titta på men inte när man känner att klockan springer iväg allt för mycket. Till slut var det Yras tur och jag tror och tyckte att hon sprang ett helt klart bra första lopp! Efter ett tag fick Våga springa å denna gång tillsammans med en av Lena R´s hanar Rocky. Det var Vågas första lopp med annan hund och det gick bra, förutom att Våga tappade trasan på ett ställe och därför kom efter lite. Men jag är nöjd ändå, bara dom har intresset å springer rent. Däremot hade hon nog sträckt sig någonstans på banan för hon var halt när hon kom i mål men när jag hade gått av henne var hon så gott som 100 igen. Allra sist fick den löpande Afghanen Storma springa och även där tycket jag att det såg bra ut =) Alltid trevlig att komma sig iväg och träffa goa människor med ett gemensamt intresse! Hoppas träningarna nu läggs på helger s¨man kan vara med fler gånger.

6 kommentarer:

Ina sa...

Va lika de va=) All lycka idag. Såg dig allt förut*hehe* Kramiz

Sara och Miki sa...

Oj hjälp vad lika de är! :O Hihi. Lycka till med gipsborttagning!

Elin sa...

Vilken överraskning... höras på mobilen senare?

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kul att ni träffade brorsan =) han ser också rätt taggad ut på luren, sprang han??

Anneli sa...

Va sketa skoj och testa ju! Gör vi gärna igen!
Hoppas det har gått bra med Jippans ben. *håller tummar å tassar*

Whippeten Nota sa...

Jag tyckte det såg bra ut när han sprang! Han fick ett tapp precis där husse stog men sen var han tillbaka till luren å fort gick det!