torsdag 20 augusti 2009

längesen nu

Ja nu är det inte tätt mellan uppdateringarna... Tänkte uppdatera till helgen men imorse berättade Martin att datorn inte gick att starta så jag tänkte göra en snabb uppdatering via skolans dator =) Jippies bandage är borta nu sen i tisdags och jag är väl inte riktigt nöjd med hur det såg ut under... 4 veckor sedan operation och om såret hade haft optimal sårläkning så borde ärret knappt vara synlig nu men men. Har varit i kontakt med Aktiv hund utanför trollhättan och ska dit nästa vecka för konsultering gällande hur rehabiliteringen ska börjas, håller tummarna för att det ska gå bra att bygga upp henne igen.
Förra veckan var vi i Dingle och Våga sprang på rakbanan, allt gick bra och hon var nöjd :) Har även hunnit träna lite lydnad med Ina och Mindi och både Nota & Våga har kommit sig riktigt bra! Det roliga med Nota det är att vi kommer längst när jag inte fokuserar på henne för då jobbar hon som bara den! Har även börjat låta Jippie följa med Ebba ut på korta och långsamma små stros svängar och hon belastar benet mycket bra!
Lite rörig och tråkig uppdatering utan bilder men kanske ändå bättre än inget?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas hon läker ihop fint!!!!!!!!

Henrik

Elin sa...

Äntligen uppdaterat!!Otto har ganska synliga och pälslösa ärr... men jag tror att det lätt blir så på benen eftersom huden är så tunn och elastisk. Jag tror att det är svårt att sy det snyggt... jag tror att så länge hon går kopplad och inte hoppar och skuttar fram så är det helt okej med promenader. Om du skulle få ett par hundra tusen över eller så så kan du köpa en egen water-treadmill... det verkar ju behövas nere hos er på västkusten :) det vore det bästa för henne men second best så får du ta det som finns... jag hade viktmanchetter redo åt dig här till du skulle hälsa på men jag får skicka dom istället :) snailmail