tisdag 11 augusti 2009

Gipset borta!

En groggy Jippie med sitt nya, nu gröna, bandage.

Idag var Martin å Jippie hos farbror doktorn då gipset glidit. Jippie blev sövd och gipset åkte av och martin säger att såret såg bra ut (eller rättare sagt, han såg det inte ens?). Däremot hade hon fått ett litet skav på översidan av en tå men det såg inte särskilt farligt ut, snarare som ett skrap sår som jag tror kommer läka fint. Nu har hon ett stöd bandage som ska få sitta i en vecka som sen ska av igen. Ska försöka få tid om 2 veckor igen för att ta en ny plåt och se så att det läker som det ska. Tänkte iofs ringa redan imorn och fråga om hur hon ska "behandlas" här hemma nu kommande tiden och be om remiss till rehab så att jag kan börja rådfråga där och så småningom komma igång med någon slags träning.
Nu hemma är hon fortfarande påverkad av sederingen trots att hon fått en uppvaknings spruta men det var likadant när hon sövdes i dingle för gruset i trampdynan. Nu får vi hålla alla tummar vi har för att den fortsatta läkningen ska gå så bra som möjligt.
Toppen snällt att husse ställde upp och åkte med prinsessan idag!
Det blev 100%ig tjänst på nya jobbet istället för 80% och idag fick jag se mitt blivande klassrum med tillhörande rum där jag ska få ha med hundarna =) Rummet var ljust & fint så där hoppas jag vovvarna kommer trivas på våra kommande lektioner!

6 kommentarer:

Storma sa...

Gott att de såg ut som de skulle med benet:) Så du får ha vovvarna på jobbet?! Skönt skönt...
Höres snart!
Kramizzar

Anneli sa...

Härligt att det gick bra me Jippan!
Jag vill också ha ett jobb där man kan ha me voffarna... lite avis e jag. Hehe...
Hoppas allt går bra!

Elin sa...

Men nu vill jag veta om det fanns bomull eller inte mellan tårna på tösen...?? Hoppas att allt läker som det ska... skynda långsamt Michaela!!! Det tar den tid det tar! Hoppas du trivs på nya jobbet... ska bli skoj att höra hur det går :) jag har iaf jobbat klart nu... nu är det "bara" flytten kvar... suck... ledig va e de? Finns det på burk??

Anci sa...

Jag vill också ha med hundarna på jobbet, jag vill ha ett jobb också..

Ina sa...

Hur är adressen till dingle sidan? Kram

Elin sa...

Michaela... nu väntar vi alla på en uppdatering av något slag :) hoppas nya jobbet blir bra... hörs på söndag :) jag hoppas att vi har fixat nätet till flytten så man inte e utan... fatta jobbigt ;)