söndag 23 augusti 2009

Västkustvalpen 2009

Idag åkte jag ner till Västkustvalpen för att möta upp Nathalie, Ingelis, Maggan och Erika som skulle ställa ut sina Nota´s Crew áre där. Det är så skoj att se hur dom små liven utvecklas och jag är mycket nöjd med hur dom ser ut! Det är grädde på moset att även få höra hur nöjda dom är med sina "valpar" och hur bra dom fungerar i sin vardag =)
Idag blev det inbördes tävlan mellan systrarna och för dagen Lexi (NC Luxuria) som drog längsta stråt och vann tik klassen 6-9 månader och även blev BIR! Alexia (NC Ira) kom 2a med HP och Vega (NC Superbia) kom 3a med HP! Dom var duktiga allesammans!
Jag var tvungen att åka hem innan finalerna och gissa om jag blev glad av smset jag fick av Maggan & Erika när jag fick reda på att Lexi även blev BIS reserv (valpar 6-9 månader) =)

Nota´s Crew Luxuria "Lexi" BIS resev!

Lexi

Lexi on the move

från vänster: Natta och Alexia, Maggan och Lexi och Ingelis med Vega

Alexia, Lexi och Vega

Märta! BIR bland korthåren =)
Igår kom IA på besök med sin sankt bernhad Märta som också skulle ställas på Västkustvalpen! IA kom på em och fick hålla mig sällskap när jag städade på bilen =) På kvällen kollade vi även på minnernas television på 1an kl 20.00 då "nöjesmasakern" gick i repris där var en sketch med ett gigantiskt hockey spel och jag skrattade så tårarna rann *hysteriskt va roligt det var* !

Märta & IA i rörelse :)
På Lördagskvällen åkte IA, Ina, Stefan, Martin å jag ner till "stan"=uddevalla för att göra något så helmysigt som att gå på utomhus bio!!! Så i musei parken mellan buss stationen och hamnen satt vi (många!) och tittade på Mamma Mia under bar himmel. Jag blev alldeles lyrisk av atmosfären och mys faktorn var på topp! Vilken toppengrej! Så på en gigantisk uppblåsbar och fastbunden duk visades filmen via projektor, å gratis var det med! Ikväll visas Yes man men iom att det är jobb imorn så blir det inget med det. Hoppas dom gör om detta nästa år med!
Tack för besökeet IA, alltid lika skoj att ses!
Och tack goa valpköpare för en trevlig dag och för att ni tar så god hand om era vovvar!

5 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Grattis!!! Fina tjejerna =)
o redan 9 mån, herregud var tar tiden vägen egentligen??

Anonym sa...

Grattis! :-)

Anneli sa...

Grattis till dom vackra töserna!

Storma sa...

ÅÅÅååå va kul att det gick så bra för er alla!!

Jana und die Jungs sa...

Congrats, well done!