fredag 7 augusti 2009

Jag har brutit ett löfte...


Jippie tittar med stort intresse när katten äter sin mat.


Jag lovade Jippie när vi åkte till veterinären i Torsdags att hon skulle få slippa sitt dumma gips men så blev det inte... Ledsen gumman! Dom tog en plåt på höger framben för att se hur läkningen har gått och veterinären sa att det såg bra ut. Själv tyckte jag att "glappet" (på det icke skruvade benet) såg lite stort ut men Tore sa att det inte var något att bry sig om men han tyckte ändå att vi skulle låta gipset sitta i 2 veckor till. Det är lite blandade känslor över gipset för å ena sidan hade det varit en befrielse för oss alla utan gipset och gärna för att Jippie inte ska bli alltför van att felbelasta sin kropp. Men å andra sidan så känns det mer säkert med gipset på för då har benet större chans att läka utan att det blir för stora yttre påfrestningar. 2 veckor har faktiskt gått snabbare än jag trodde (kanske för att det är sommar, tiden går ju alltid fort då?)
Vi tog även en plåt på henne vänstra tass då hon har en svullen led där och det visade sig vara en ligament skada (f*ck) typisktdå detta ben inte får någon som helt vila iom att det
blir belastat hela tiden... Jag fick rådet att klippa ner klon på den tån så mycket det bara går så blir den iaf inte lika belastad som övriga.
Ibland har man mer eller mindre otur och just nu har oturen viljat vara bästa polare med mig men jag har tänkt att be den att stoppa upp sig själv någonstans där solen aldrig skiner!

Efter veterinär besöket så åkte jag till Imazo och hämtade en ny Bia bädd till hundarna (byter med mamma får min förra som var gigantisk) hämtade även tuggisar åt mammas vovvar. Sen bar det av till modern för fika och utställningsträning och fotografering av Torpedos flattar. Cissi var även där med Budda och vi hade trevlig i värmen!SVCH Torpedos Hooked on the danger "Tequila"
Ebbas barnbarnsbarn!
Fyller 1 år på måndag och redan viltspårschampion och 1 cert på utställning!
Ritkigt snygg och riktigt pain in the ass jobbig som flattar kan vara ;-)


4 kommentarer:

Anci sa...

Det är dax att packa alla hundar och ta dej upp till Lidköping en helg och träna hundar.. Ta med dej killen också...
Kramar Anci

Anci sa...

Vad roligt att du tycker om sidan, det är syrran som kan sånt där...
Jag har anställning två veckor till. Allt är bra med mej och Henrik. Jag hade bestämt redan innan jag tog bort Ezzie att nästa hund blir en grythund. Och Putte har varit planerad sedan förra sommaren. Så att det inte blir schäfer beror inte bara på att det varit tufft med schäfrar, det har lite med annat och göra också som vi kan ta en kväll när vi träffas.

Kramar

Ina sa...

AL ställer upp för privat träning. Det är bara för oss att boka in mellan oss och kolla med henne. Å om Lin kanske vill vara med med(Hon har tipsat om PG för betalning*hehe*) Fredagen var gör mysig! Budda var duktig tycker jag=) Klart du skall hänga på oss i träningen! Stor kram

Anci sa...

Vad säger din klubb om att du tränar privat?
På min klubb är man inte välkommen om man håller privatkurser.