lördag 1 augusti 2009

bilder från mitt lyxiga sommarjobb!

Dom senaste 4 veckorna har jag spenderat med trevliga elever och en hel del djur och jag tänkte dela med mig av bilder på en del av djuren. Tyvärr kom världens störtskur sen så jag fick inte med ankor, kaniner och underbara minigrisar som vi har ute. Fotade inte heller dom vanligaste gnagarna och lite annat vanligt.

Dvärg kochin, tuppen först.


Pappa (adult) leopard gecko.

Unge (juvenil) leopard gecko.

Albino majs orm.

Diamant pyton.

Adult amelanistisk tjocksvans gecko.

Juvenil normalfärgad stripad tjocksvans gecko.

Rullsvans leguan, juvel.

Golden tree frog.

Skägg agams honor (martins gamla faktiskt!)

Skägg agams unge håller på att kläckas!

Prakthorns padda.

Prakthorns padda från ovan.

Alpackorna Kututu och Rudolf.

Sabeltandad ekorre ;-) = Chinchilla.

Zebrafinkar och gouldsamadin från fink voljären.

Tumelett duv unge.

Tumelett duva, förälder.

Det är inte så bra att jobba med alla dessa djur för man blir såå sugen på att skaffa lite mer hem! Men när vi flyttade hit så sålde vi alla reptiler och även om det är ett intresse så behöver man ibland prioritera...


5 kommentarer:

Ina sa...

Ja du har ett hemskt krävande sommararbete:P Du bara försvann idag. Märkte det inte ens ju... Hoppas ni får det massa massa mys ikväll. Stor kram

mariaswhippar sa...

Fusk... Jag vill oxå jobba med djur :(

Sagoruna sa...

Ååå sebrafinkar! Saknar mina litegrann faktiskt!

Elin sa...

Så skulle jag oxå vilja jobba... men men vad är väl en bal på slottet? ;)

Jag har ju provat på det glamorösa yrket som djurskötare... alla kan ju inte hålla på med sånt där lyxgöra... ha ha men jag ångrar ingenting! =)

Hörs nån dag?!

Sara sa...

Dingle Naturbruksgymnasium! jag går där, tredje året, djurvård / nv :)