måndag 9 juli 2012

Jippie, kantareller och blommor

Först en bild på Jippie från ikväll, nu är hon ju på 4 veckor plus.
Fortfarande svårt att veta om det är inbillning eller inte men jag tror fortfarande att det finns ett par guldkorn som väntar på att få titta ut om ett par veckor =)
Och pappa Joker skötte sig utmärkt på utställning denna helgen med och rodde iland ytterligare ett BIR veteran, stort GRATTIS! Känns bra att pappa Joker gör reklam för sig när Jippie går hemma och sköter om sig ;)
Nota's Crew Invidia

Å mumsimums kantarellerna har kommit! Konstigt nog så stod dom alla (på olika ställen men)  ivrigt vaktade av ilskna skogsmyror. Dom är inte dåligt kaxiga med tanke på deras ringa storlek!!! Synd att det är så förbenat tråkigt att rensa bara för det är ju så gott att äta 

Igår köpte jag denna stora och vackra passionsblomman.Var på Blomsterlandet och dom hade massor fint, skulle kunna gå runt där i timmar och lukta på blommorna och bara njuta av så många vackra växter.
Kan väl inte finnas någon blomma som i sin byggnad är vackrare än den här?

Haha läste precis hur nördig jag låter =) Men vad gör det, jag är ju nörd!

Igår var jag till Kode och hälsade på Lene och Oskar som köpt sig ett stort hus där, tänk att vi verkligen är i "den" åldern nu, med hus eller barn eller både och =) Efter det kikade jag förbi hos familjen Uddefors där Sakura bor, hon blev så glad och fick visat många trix, jösses så duktig hon är!

Idag har jag vart på klubben där Anneli var snäll och hade "agility dagis" för Idra och Luna, dom var duktiga våra små skitungar! Luna klarade 2 hopphinder och tunneln på rad! Imponerad av dom små men så är det såå mycket lättare att träna när dom är så enkla att belöna. Tänkte att Anneli skulle ha svårt att låta en så potentiell agility stjärna förgås av min träning att hon kanske skulle bli sugen att lägga vantarna på Luna i agility ;) 
En djup suck av lättnad blev det oxå när syster Udda vart på äventyr i 3 timmar innan hon var tillbaka hos sin mycket oroliga ägare Malin. Tack till alla som genom jungeltrumman facebook spred informationen vidare! =)

3 kommentarer:

Susanne sa...

Jag håller tummarna för att det blir många fina valpar. Fina Jippie! Så skönt att den lilla rymlingen kom tillbaka. 3 timmar är precis lika länge som Nietzsche var borta. Det är alldeles för länge. Skitungar! Jag får panik efter 5 minuter! Och så är det egentligen ingenting jämfört med Pippis 13 timmar och det är ingenting jämfört med Miras 15 dygn! :)

Jag hoppas att du har en skön semester!

Anneli sa...

Passionsblomman är underbar! Synd att jag inte kan sköta dem bara utan de stackarna bara dör här...
Haha!! Jaa du, ska det bli agility-träning får fröken Fröken komma å bo här eller så får du köra in henne till stan vaaarje gång som jag tränar! (Å du vet hur ofta det e... *blink*) Bättre du anmäler dej till min kurs å springer själv med räserråttan!!
Tuuur att Uddiludd kom tbx! *kramar*

Sofie sa...

Men gud vilken fin blomma. Har aldrig sett någon och jag tror inte att det är nått för mig heller som jag glömmer bort att vattna mina ;)