tisdag 17 juli 2012

Jonas som är Jippies brorsa

Ja Jippies ena bror Jonas bor ju i Tyskland och till min stora glädje får jag frekventa uppdateringar om hur det går för honom :)
Han har i år blivit "storebror" till ett människobarn och sköter sin roll på ett utmärkt sätt!
Här hemma är Jippie den hund som utan tvekan är bäst i socialt umgänge med barn, oavsett ålder. Då har trots allt Jippie precis lika liten vana som mina andra hundar är hon ändå den som utan tvekan funkar klockrent!




Men denna gången skulle det inte handla om Jippie, det gör det snart nog ändå (magen växer och frodas).
Utan jag ville lägga upp två agilitybilder på Jonas då Jana hört av sig och berättat att Jonas är superduktig gällande agility träningen och att hans framtid tros vara lovande! Sånt är ju alltid roligt att höra! =)
Att han dessutom har ett junior cert på utställning och cert på lure coursing gör mig ju inte mindre mallig!
Nu är det snart 2 år sedan jag träffade min prins sist men hoppas verkligen ha möjlighet att åka ner och hälsa på Jana, Jonas och hela familjen. Troligtvis inte i år men tänk om det kunde bli verklighet nästa år! 


3 kommentarer:

Jana und die Jungs sa...

We (my parents and me)make plans to visit Sweden next year :-)and I'm happy to meet you again.

Storma sa...

Va kul med bilder "i farten"! Finaste Jonas som va en riktig snygging som valp. Ser ut som han fortsätter med det:)
Kul om dom kommer häråt nästa år. Då får du pussla ihop en kennelträff när dom e i krokarna!

Whippeten Nota sa...

Oh I do really hope that you are able to come for a visit! We are most welcome anytime Jana =) Ja det får vi se till Xsara, ååå vad kul det hade vart!