fredag 6 juli 2012

Uppdatering på Jippies mage

Oj oj oj vad det är jobbigt att gå i väntans tider må jag säga!
Ena stunden tror man att JOHO då, visst är det valpar och i nästa stund är man inte lika kaxig!
Dagens magmått blev mindre än förra veckan nämligen 40 cm istället för 43, det kan såklart betyda att det är tomt, men det kan även vara en effekt av helt utebliven matlust i över en vecka för lilla Jippie. Som för övrigt är en vovva som alltid hållt sig i bra/lagom hull! Efter jag hade mätt henne idag så gick vi en liten runda, varpå jag tittade på henne och sa "baske mig är du med valpar"! Sen tog det inte mer än 2 minuter innan hon kräktes, vilket bör vara ett gott tecken :) 
Planen är att se till att hon äter normalt (med hjälp av färskfoder) tills matlusten kommer tillbaka igen för det bör den göra. Så det är bara att fortsätta hålla en tumme så vet vi kanske mer tills nästa vecka =)

Bjussar på en bild av Luna N.C Up Around The Bend som Anneli var snäll och tog på träningstävlingen i rally på Färgelandas BHK i veckan, ursäktar för halsbandet men det var en snapshop :) Kul iallafall att se hur hon har utvecklats och börjar "sätta sig" i kroppen. Brain and Beauty mitt lilla gryn! Och nej vi startade inte utan var bara där och kollade :)

Inga kommentarer: