måndag 7 januari 2008

My Dog mässan i Gbg lördag 5/1-08


Efter allt ätande och latande i juldagarna så ska vi på utställning, matte hade redan varit där på Torsdagen och gjort klart en elevtjänstgöring för att bli klar som ringsekreterare.
Som vanligt på tok för tidigt upp på morgonen åkte husse och matte till Uddevalla där vi plockade upp Karin och Eva oxå skulle dit.

Behöver jag berätta att matte var nervös som vanligt och att hon hade tänkt att strunta i att ställa ut mig (om det inte hade varit för att hon är för snål att kasta 375 kr i sjön ;) å för att vi hade hela goa fancluben på plats =)
Nåväl, jag kom 1a bruksklassen och fick ett CK. Nu var matte glad igen !
I Bästa tik gjorde jag som i Sjuntorp och blev Reserv, efter 3 championtikar och Morgans fina tik Adagio Just Whistle som fick sitt sista cert och nu är dubbelchampion (utst & lure)!
Så där stog överlyckliga matte och jag bland alla championerna när placeringarna i Bästa tik var klara!
Domaren tyckte såhär " Excellent proportions, Nice head, Good angulations, Good depth of chest" .






4 kommentarer:

Whippe sa...

Jaa,d må jag säga att duktiga är Ni!
My Dog var en höjdare,jätteskoj och massa billigt.
Men njut av lugnet och framgångarna för om några år kommer jag dit och sopar allt med Er.Skratt å skämt!

Lena sa...

Hallå!!!!
Stort grattis än en gång till framgångarna i ringen, hon är ju jätte fin Din Nota.
Kanske ses vi på utställningen i Malmö??? Team Lena skall dit med Ferris, Zorro och Rocky.
Många kramar från Lena och Wildboyzarna

Play A While sa...

Grattis till en fin placering igen och tack för trevlig kommentar i min blogg!!!

Prizor's sa...

Hallå där! Här sitter du och ojjar dig för att "jag får nog en slät tvåa och så ut" - Jättegrattis till dig och Nota för era framgångar i ringen.

Läste i bloggen att du övar på att ha 2 whippar, det är bra! Har man en så kan man ha flera, det är precis som ett gift som sakta sprider sig i kroppen - men det är lyckogift i detta fall.

Kramar till er alla från oss alla i Doggystajls, dvs Lena, Prinze, Zorro och Rocky!