måndag 21 januari 2008

Nota löper!

I Lördags kväll så hämtade jag hundarna hos svärmor efter jobbet och då frågar hon om Nota löper, nej svarar jag (hade kollat kvällen innan) men jovisst gjorde hon det det lilla rackaren :) Fort som bara den fick jag smsat Elin och berättat den roliga nyheten!

Lustigt nog så blev jag lite smått nervös, å herregud nu är det äntligen dax! Jag har gått och drömt å planerat för min första kull sedan jag var tolv och köpte min egna hund Bearded collien Chessie. Det är snart 13 år sedan så antagligen har jag gått och laddat på tok för länge! Chessie blev mamma till en kull valpar hos sin uppfödare men jag tog aldrig nåt på henne. Uppvuxen med flattar som jag är så blev jag aldrig förtjust i beardisarnas mentalitet gällande rädslor så hur mycket jag än älskade (älskar) min Chessie så lät jag bli. Min "lilla" flat Ebba har ju haft 3 kullar hos mamma där hon har varit en jätteduktig supermamma! Men det är ändå inte samma sak som att ha sin helt egna kull, på gott och ont :) Nu sitter jag ju själv med allt ansvar vad det gäller att det ska bli friska, bra mentalt, arbetsvilliga och gärna snygga valpar. Som i sin tur ska väjlas/hittas hem till som kommer att ta bra hand om dom eventuella valparna både vad det gäller skötsel och motion, ativering och livskvalite. Som uppfödare har man faktiskt ett ansvar inte bara gentemot individen utan även rasen.

Väntar på besked från kennelklubben angående kennelnamn, mejlade dom förra veckan och fick till svar att "dom har mottagit min ansökan men inte hunnit registrera den ännu". Hoppas verkligen att allt blir klart snart :)
Hoppas allt är bra med er andra och att ni njuter av solens strålar när dom kikar fram- vi närmar oss våren !

1 kommentar:

Whippe sa...

Skoj å spänande!
All lycka till med löpet och att få till en parning om nån vecka!