onsdag 16 januari 2008

Whippetvakt!



Här har vi Switcher och Nota i hallen, tog bilden igår kväll utan blixt ( för jag har märkt att dom gärna kisar när blixten går på) så det är därför bilden är lite mörk.
Idag var vi ute och gick i 1.5 timme och helt otroligt så regnade det inte på oss och gott var det!

Däremot är det väldigt blött och lerigt ute så hundarna fick en snabb visit i badkaret när vi kom hem :) dom var nog mindre nöjda! Längtar verkligen till att vi ska flytta till Uddevalla nu för det är såå tråkigt att gå ut med hundarna här, det finns ju inte så mycket skog såhär i Kungshamn så våra promenader blir föga avancerade, det är 1 eller 1.5 timmes promenader vars enda variation är att jag går åt ena hållet ena dan för att gå åt andra hållet andra dan... boring!

Däremot har mina kära vovvar blivit riktiga prakt exemplar (peppar, peppar ta i trä) gällande hur man beter sig i möte med folk och fä i skogen! I.o.m att dom alltid går lösa på våra skogspromenader ( i kungshamn=motionsspårpromenader) så "vet" dom numera att när dom ser att vi får möte så vänder dom tillbaka till mig där dom får belöning plus att jag reder ut situationen åt dom =)

Inget ont som inte har något gott med sig! Men jag misstänker att många hundägare som vi mött tycker att jag är både okunnig och oförskämt som inte låter mina hundar hälsa på andra hundar, men det priset betalar jag gärna för att få fortsätta ha trygga & säkra hundar som litar på mig och som inte har några problem med att umgås med andra hundar!

Från en vårlängtande Michaela

Nota kollar in dagens väder rapport :)

2 kommentarer:

Whippe sa...

Bla bla bla! Klaga klaga klaga.

Ina sa...

Med glädje=) Skall bli så roligt. Vill komma igång NU=)