tisdag 15 januari 2008

Whippetvakt!

I Söndags kväll åkte jag förbi Ingela och hämtade upp Switcher ( Airescot Dark Magician ) som ska vara hos oss tills på Torsdag för matte har fått en välbehövd mini semester i fjällen. Det är första gången Switcher är ifrån sina "bröder" Garrett & Holset en längre period men jag tycker att han har varit duktig! Whippets är ju makalöst duktiga på att anpassa sig! Med Ebba har han helt förstått vad som gäller, artighet och avstånd! Nota däremot luktar ju så gott och är av rätt sort så hon kan vara lite svårt att låta bli... Den fina sängen som Switcher fick med sig kan han glömma, för den tror vår katt Softish är hans nu. Han har verkligen tagit den i besittning 24-7 =) Själv är jag ledig nu i två dagar och känner mig förkyld och bedrövlig men jag ska inte klaga för än så länge har jag lyckats hålla mig från både influensa & magsjuka! Det är så mysigt att ha gott om tid vara ute och gå långpromenader med vovvarna för att sen lägga sig på soffan en stund och gosa med dom!

En kompis till mig, Ida Maria ska skaffa whippet från kennel Idomics titta på hennes blog här: http://www.waitingforwhippet.blogspot.com/


Och GRATTIS till Ingela och Mindi som klarade inträdesprovet för bevakning nu i helgen- well done! Vill ni läsa om dom så finns länken Mindis sida här till höger.



2 kommentarer:

Whippe sa...

Tack för rill reklamen till mig!
Hoppas du överlever livet med 2 whippar tillfälligt,skratt.
Om jag känner dig rätt så kommer du kidnappa vovven och ej ge tillbax den....kanske inte så smart.

Ina sa...

hehe... Va rolig Switcher ser ut. inte alls road=) Stort tack för det fina grattiset=) Det skall bli spännande detta. Hoppas på uppehåll på söndag. Och som dig.. Längtar till våren/sommaren(Sveriges sommrar e ju inte allt för varma längre så det fungerar med hundar å allt*ler*) Ida kanske har rätt. Switcher kanske aldrig kommer tillbaka till sina bröder. De saknar ju honom inte speciellt mycke dock=) Krama