söndag 3 maj 2009

Söndagsmys i soffan å grattis =)


Ja nu har tävlings tiden börjat, är alltid lite "rädd" för att gratta persons in public, lättare med ingen nämnd å ingen glömd. Men jag kan ju ändå inte hålla mig så...
GRATTIS till Marina med Isak som i helgen på deras andra jaktprov fick ett 1a pris (inte lätt på jakten!) men iinte nog med det, dom blev även provbäst!!! Ni är fräsiga!
GRATTIS till Sussie med Mira, Play A While Tiimari (Ågis syster) som i helgen blev BT-1 a med cert och BIR på vinthundsklubbens utställning i Skellefteå =) Grattis även till syrran Miki som stog som 2a bakom Mira i unghundsklassen! Det är så skoj att Våga har så fina släkt =)

En vacker dag har fröken här hemma oxå landat i sin kropp så vi oxå kan ställa lite. Än så länge är det bara Nota som är anmäld till Larv å Vänersborg. Kanske även lilla Jippie å Vega kan visa framtassarna till sommaren? På tal om tassar så ringer jag till vet imorn å hör om tid i veckan till min lilla solstråle Jippie som varken blivit bättre eller sämre på en vecka nu så det får nog bli lite kläm å känn å kanske några röntgenplåtar as(s) well. Ja va fan ska man med pengar på banken till? Sverige går trögt, så ut å spendera gott folk ;-)

3 kommentarer:

Sagoruna sa...

Du kan anmäla till samma utställingar som jag så kan vi ha en privat tävling i vem som ställer den mest ofärdiga hunden. Eira är bara så rolig att ställa eftersom hon tycker att det är kul. Jag har aldrig fått ställa ut en sån hund förut så jag ska njuta sen om vi får tvåor och annat det skiter jag i.

Jenny,Nokia och Leo sa...

Stackars lilla tjejen, dom där små vet ju inte att ta det lugnt heller...
Vi håller tummarna att hon blir bra fortare än kvickt!!!

Elin sa...

Ja det e bara att dra spenderbyxorna och åka... tur att det finns hundägare som får Sverige att gå runt*asg* jag satsar en femkrona på att hon har ont i en tå...eller två...