söndag 10 maj 2009

Utställning Larv

Bild från förra veckan, Nota i rörelse.

Imorse begav Nota & jag oss till utställningen i Larv där Notisen var anmäld till bruks/jaktklass. Som vanligt började morgonen med illamående och allmänt dåligt tillstånd på matte men efter 2 tabletter som gör magen snäll så började jag bli människa :) Väl på plats efter lite idiot och fel körning så kom kompisen Xsara å mötte upp (storma bloggen), hon hade sån tur redan varit på plats så jag blev så vackert eskorterad till våran ring =) Där var bl.a Ida med Whippe som ställde i juniorklass där dom blev reserv! Det är så skoj när våren å sommaren drar igång alla aktiviteter så man kan träffa alla trevliga människor å ägna sig åt favorit hobbyn "whippet-forskning" dvs sitta å spana på alla dessa underbara hundar! Däremot är jag ganska osocial när jag sitter å tittar på dessa hundar, ber om ursäkt för det!

Nota var ensam i sin klass och blev således 1a i sin klass med CK.
Krtitiken löd: Femenint huvud, bra ögon, pigment, bett. Normalt vinklad fram. Välvinklad bak. Utmärkta ben och tassar. Bra päls. Bra över och under linje stående kunde ha mjukare över och under linje i rörelse.
I bästa tik klass blev vi oplacerade men jag är nöjd med vårat CK, vi försöker ha realistiska mål :)
Efter att ha tittat klart på klasserna så blev det en liten shopping runda där det inhandlades malda tuggben till vovvarna.
Nåt som är roligt är att det blev en mini klassträff då både Xsara, Ida, Anki å Camilla var på utställningen! Å i Uddevalla tävlade en annan klass kompis, Eva, i lägre spår med sin rottis Ghandi å blev uppflyttade till högre! Grattis! Lite skoj med att ha läst på ett naturbruksgymnasium då man ofta delar samma intressen :)
Har säkert glömt massor men vi är trötta, vovvarna å jag så nu blir det natti natti

Oxå bild från förra veckan, Nota står fint.


Å när vi kom hem så hade snälla husse lämnat something extra till Nota!
Hennes favorit: pizza kanter!
På lappen står det till Lota Låla, ni vet kärt barn många namn som ex Låta Låla, Tota Låla, Lola, Knotis, Ålerens and so on... ;-) We love her!

7 kommentarer:

Ina sa...

Små ler för mig själv.. Det var riktigt gulligt av Martin! Hoppas det går bra idag. Hörs senare! Kramiz

Helene sa...

Hej!! Tack så mycket för inlägget i min blogg.. Du får gärna höra av dig när det startar..Helene

Lena Regnault sa...

Hej på er!
Vad fint hon har återhämtat sig från bebisarna lilla Nota. Det syns ingenting på henne att hon haft valpisar alls. Lika snygg som vanligt :-)
Grattis till resultatet i Larv.

Lena & grabbarna i PriZor's ligan

Anonym sa...

Du har så goa hundar:) man blir glad av att se dem i action!!!!
Måste allt bero mycket på matte,vad du än säger.
Man brukar väl säga 80/20? ;)

Lin o Tokiga Bästa Ia :)

Whippeten Nota sa...

hihi ja dom är goa hundar!!! Fast det hade dom något varit med eller utan mig =) Det är så skoj att jag kan få vara med dig å Ina när ni tränar för vi har ju så roligt =)

Anonym sa...

Ja visst har vi, jag tycker vi får till så många bra tankar och mycket skratt oxå:)

Lin

Elin Rose sa...

Åh pizza kanter!! Verkligen jätte gulligt =D
Lycka till i fortsättningen i utsällnings ringarna.
Vi kankse se någon gång :)