lördag 2 maj 2009

Veckan som gått


Ska försöka ge en kortfattad version av veckan =)

Var på anställningsintervju på Trollhättans praktiska gymnasium i onsdags och det gick över förväntan bra! Dom ville skriva papper på studs, själv fick jag min smyg ångest... Meningen är att jag ska vara ensam lärare i alla smådjursämen (= alla karaktärsämnen dom läser för den inriktningen) för dessa gymnasie elever. Det är jätteskoj att få sånt förtroende och jag vet att jag inte är "tappad bakom en vagn" i den gebiten men ändå. Aningen prestations ångest!!! Börjar till höst terminen.

Ina å jag var i torsdags å snitslade ut ett nytt spår inför spårtävlingen nästa helg, vi blev nöjda med spåret, hoppas även den som blir lottad till det spåret blir det =)

Jag har även jagat nya sommardäck men dom hinner jag förhoppnings ifatt till nästa vecka ;-)

Har även lyckats träna hundarna futtiga två gånger denna veckan (två ggr är ändå fler än ingen)
trots våran sporadiska träning så kommer vi aningen framåt. Har börjat med baklängesmarch med Nota i stå och ligg. Väntar lite med sitt tills jag har flyt på stå och ligg i baklänges. Våga har jag oxå börjat med baklängesmarch i stå (funkar bra!) och så har jag börjat trampa/aslångsamt baklänges i ligg, då blir hon alltid konfunderat *hmm* ska jag stå nu? Så jag väntar med att öka farten tills jag får bra och snabba lägganden. Sitt väntar jag med på henne med då hon har en tendens att "räka" ihop sig? Don´t ask why. Provade igår på lite raggarlydnad på apporteringen på henne. Jag är bevisat värdelös på att klicka apportering *haha* så jag tänkte prova något nytt som Ina å Lin fick tips om av AL. Jag kastade iväg apporten å när hon grep den tog jag fram kamptrasan i snöre så busade vi tillsammans. På 3 kast med apporten så fick jag snabbare och längre "hållande " av apporten genom detta belönings sätt. Får se om jag kan använda det eller om jag gräver en grop åt mig själv?

I måndags var Martin å jag till rakbanan i Dingle där jag klippte gräset (det tar bara drygt 2 timmar *tjohoo*...) och Martin grävde och snyggade till gropen *hoppas nu träningen snart drar igång* =)

Ringde även veterinär Tore och frågade om Jippies hälta då jag har en liten känsla av att det inte är överansträngning utan nåt annat *fan* om det inte är bättre tills nästa vecka så får jag åka dit så får vi se om dom hittar nåt. Jävligt nog ser jag ingen förbättring och idag är det en vecka sen å jag har ingen jävla aning om när/var/hur det kan ha hänt. Det är däför man ska ha sina självmordbenägna whippet valpar/unghundar fullt försäkrade första 2 åren =)

Nota & Våga från dagens promenad.

Det är militärt övningsområde i skogarna runtomkring, så här leker dom krig minst 1 gång i månaden vilket jag tycker är bra för då får hundarna en väldigt naturlig skott träning *morr till MH beskrivaren*

En av dagens 2 huggormar på promenaden, tror detta var en havande hona.


Martin & Tilda från förra veckan då dom var iväg på bauta stor övning.


Här har vi våran goa tjocka katt Softish när han passar husses utrustning på hemmaplan =)


1 kommentar:

Elin sa...

Det är jääävligt bra att ha unga hundar maxförsäkrade! Jag vet det nog bättre än någon annan!! Hoppas att det inte är nåt "allvarligt" utan att det går bra med lite rimadyl och koppelrastning+träningsschema för igångsättning... gläm inte att du kan knåda lite efter eget huve också för det är bättre än ingenting... stretcha försiktigt efter knådningen...bara det område som behöver det...ring mig om det är nåt...synd att det är så lång tid innan vi kommer ner! Fast det är ju bara drygt en månad =)
Jättegrattis till nya jobbet... det klarar du galant! Allt går att läsa sig till, du får ju ha fusklapp =)