torsdag 7 maj 2009

träning

Igår tog jag upp Nota & Våga på gräsplätten för lite träning. Började med apporteringen med Våga å gjorde då som jag gjorde sist, kastar apporten och när hon springer ut och griper så visade jag kampleksaken. Alltså belöning för att hon griper apporten. Vi gjorde kanske 3 såna sen fick hon vinna kampleksaken och då springer hon 17 varv runt i sitt glädjerus *sötis*
Sen körde Nota och jag klossen å när jag står där å klickar för bakbens rörelser så kom jag på: har ju ingen användning av klossen då vi inte har ingång på vänster sida... Jaja vi kommer väl aldrig komma till start ändå så det spelar väl ingen roll? Paus. Sen ville jag få flyt i bjudande på sitt (då stå & ligg funkar ok nu) vilket gick sådär för det smyger sig gärna in ett ligg.
Nota klar (tränade med hennes 1 dl mat av 2dl per dag). Sen Våga igen på apporten och nu var hon faktiskt sugen! Slutade med att hon sprang ut, bra gripande, bra hållande och halv vägs in till mig så kastade jag en kamprulle åt motsatt håll. Då springer hon med apporten ända fram till kamprullen innan hon släpper apporten! Good girl!!!


På kvällen åkte jag till klubben för miljö/passivitets träning med Jippie. Det gick bra, tycker att hon har lätt för att koppla av. Men jag ska nog försöka ta henne lite mer själv och möta folk å fä för hemma med sitt crew så låter hon så fräckt så men själv var hon tyst och bearbetade sina intryck innan hon börjar gaffla och var av den anledningen väldigt tyst =) Syster Vega var oxå där med Ingelis! När våran passivitets/miljö träning var slut så lät vi busungarna få härja. Jag tänkte provocera Jippies ben för att se om det blir någon skillnad men jag tyckte hon svängde lika bra åt båda håll och har inte varit värre varken igår eller idag *hmm*
Vega ser som vanligt jättefin ut och är en glad, positiv liten skit å det gillar vi!

Inga kommentarer: